riri & kerry

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Minggu, 11 November 2012

cinta dan dugaan...

Assalammualaikum..makin bersawang yer aku punya blog ni..bukan malas tapi terlampau sibuk dengan kerja dan belajar..ok sambung topik kita di atas tadi..urmmm cinta dan dugaan memang tak dapat dipisahkan dan ia adalah lumrah kehidupan...kata orang dulu-dulu "sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri"..tapi bezanya cinta aku dan dia belum sah lagi..baru intro nak ke alam rumah tangga...

Pada 10.11.12 hari sabtu aku telah memegang status tunang kepada Muhammed Zakery..aku bersyukur akhirnya impian aku dan kerry tercapai untuk perhubungan yang lebih serius..dalam tempoh untuk bertunang tu memang banyak sangat dugaan yang datang...ada satu masa tu aku sampai tawar hati untuk teruskan pertunangan yang sudah dirancang...kami bukan bergaduh tapi kami tetiba dah tak serasi..kami macam dah tak boleh nak faham sesama sendiri..aku rasa masa tu cinta aku dengan kerry mungkin tak lama..tapi berkat kesabaran aku dan pasangan aku tu membuatkan kami yakin kami memang akan bersama walaupun banyak dugaan yang datang..mungkin salah aku juga aku makin panas hati sebab aku asyik nak marah je walaupon kesalahan tu kecil..bila api bertemu api memang meletop..hehe..

Pada hari pertunangan tu juga hubungan kami masih tegang dan aku rasa macam nak batalkan majlis tu..aku stress dengan semua masalah ni..aku ingatkan senang bila buat persediaan untuk bertunang..rupa2nya sangat serabut dan penuh dengan dugaan yang tak pernah berhenti datang..kawan2 aku yang banyak nasihatkan aku supaya aku tak terlalu stress...aku hanya anggap ni dugaan bertunang...2 hari sebelum aku bertunang tu hubungan kami kurang baik..tapi dia melamar aku dalam kereta dengan sekuntum bunga ros merah dan dia kata "sudi tak sayang jadi teman sehidup semati abang ?" masa tu aku sangat2 tersentuh dan air mata aku hampir mengalir...kejutan tu memang nampak macam main2 tapi aku dapat rasa keikhlasan dalam hati dia..dalam keadaan yang tawar hati tu hati aku mula rasa ceria macam nak lompat2 jer..aku rasa serba salah sebab pernah tawar hati kat dia tapi hakikatnya dia sangat sayangkan aku..aku pun akan sayangkan dia sepenuh hati aku..




terima kasih kepada semua yang terlibat..nanti bila dah smpai masanya untuk melangsungkan perkahwinan tu semua akan dijemput..terima kasih kepada astella bridal sebab sediakan pakej pertunangan yang sangat2 best...hehehe..bubyee uollss.... 
now Riri R tunang kepada Kerry K.... :)


Tidak ada komentar:

Posting Komentar