riri & kerry

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Senin, 20 Juni 2011

kisah hati

halluuu...ape sengih2 tampar nak ?? x nak kan so jgn sengih2..ni bkan crita lawak pon..hati kecewaa..uuwwaa !! :'( ..nk story something yg sdih ni..ape yg aku sdihkan tntu laa psal cinta kan ape la lagi aku ni...aku dah x tau nk luahkan kt sape lg yg boleh pham aku...secara jujurnye mr.K sgt2 baik pd pandangan aku..die x romantik lngsong tp die sweet sgt..aku sygkan die sgt2 taw..nape aku sygkan die ?? perlu ke aku syg die ?? soalan ni kadang2 pnah la singgah kt otak aku skejap je laa...kadang2 aku pon pnah trpikir kenape sume tu trjadi kt aku..tp jawapannya aku syg die kerana hati aku da ade dkat die bgitu jgak dgn hati die yg ade dkat aku...mmg perlu aku sygkan die sbb aku trpikat dgn die sowang saja..aku nk die jodoh aku smpai bile2..

katakan lah aku bukan jodoh die ?? ape yg patot aku lakukan ??hah da mcm soalan spm plak kan..eh aku kesah ape..soalan ni aku yg wat sndiri dan aku jwab sndiri..haha..kalo aku bukan jodoh die aku sntiase bersedia utk terima dan kuatkan hati aku..CHOYY !! sumpah kalo tu trjadi aku x yakin aku setabah tu..mungkin setiap malam aku mnangis mmikirkan knangan aku dgn die..sakitt woooo !!giler ker x sakit..ingat senang ker nk lupekan kekasih hati yg susah snang dgn aku selama 3 tahon..ooo itu tidak mungkin terjadi..aku x boleh terima..mmg x laa kan aku nk kuatkan ati aku ni..ok2 mgkin aku terima laa kalo die bkan jodoh aku tp mngambil masa yg agak lame  utk aku lupekan sume tu..dan mgkin jugak perubahan muka aku da jd lain..ish,bkan sbb aku nk buat pmbedahan plastik laa tapi aku mnangis x henti smpai naik bengkak2 muke aku ni...owh no !! terok nye aku !!!

ape yg buat aku meluat dgn perangai die ?? kenapa ?? hah,soalan ni mmg aku suke nk jwab kan..perangai die yg paling aku meluat ialah bile kami ade masalah atau salah faham tyme nk ajak berbincang jer mmg die da lari dulu dan x nak dgr langsung ape aku ckp..mule la die tukar topik crita bedah nk beranak laa. anak pak seman da sunat laa,jiran sbelah umah beli peti ais baru laa dan mcm2 lg laa alasan die utk elak dr berbincang dgn aku..actually kan aku ni suke mmbebel kalo mase brbincang..sepatah die ckap aku pulak berpatah2 aku balas..haha..hobi aku suke bercakap laa....

selama 3 tahon ni ape perkara yg paling terharu pnah die buat ?? kenapa ?? yeeah,soalan ni pon best jgak..aku suke !! perkara yg aku x kan lupekan mmg bnyak laa kan..x pe aku da wat senarai pndek utk dihuraikan melalui nota kaki aku..haha..aku masih ingat lg mase aku sakit atau demam terok sgt2 mase tu die mmg da duduk umah aku sminggu sbb tolong family aku yg nk buat knduri kahwin..lpas kenduri tu jer aku pon jatuh sakit..ah cheh,dandan tu aku nk sakitkan..so sepanjang malam aku sakit tu family aku x pedulikan aku sgt..die ni laa yg jage aku spanjang aku sakit..perghh sgt trharu laa..die suapkan aku mkan bubur dan makan ubat..kalo nk tau kan ubat yg doktor bg tu pahit sgt tp bile die yg tolong suapkan tros jd manis woo ubat tu..haha..hah,ade satu malam ni suhu bdan aku naik mndadak taw..panas sgt badan aku the die plak mcm cemas jer..ayat die la mase tu "nape panas sgt badan syg ni ??"muka cuak jer...comel tau x muke die mase tu.kihkih...die pon amek laa ais dlam freeze tu then sapu kan kt kepala aku..baru rase sejuk mase tu..terharu kan ?? sengih2 tampar nak ?? kalo x nk kne tampar baca lg taw..

keje gila yg penah aku lakukan dpan mate die ?? kenapa ?? cheh wah,keje giler tu nampak beno nipunyer..hah,aku rase ade kowt..mase aku balik kmpong die kt kelantan aku dgn die mandi laut taw..aku ni agak lah fobia sikit bile mandi laut sbb gara2 tsunami dulu tu..so die jaga aku lah masa kt laut tu..mase die main dgn adeq2 die..die x prasan aku pon yg aku da jauh ketengah..kebetulan aku buat laa keje giler..ye laa da alang2 aku kt tgh laut tu kan so aku nk tgok laa die sygkan aku ker x ?? ayat aku cm ni kt die "abg sygkan     syg x ?? kalo x sygkan syg, syg akan gi lemaskan diri syg..." cheh ayat berani mati x ?? aku pon dgn berani nye pegi tgh2 laut utk cabar die..smpai lah kaki aku x jejak pasir laut langsung then die pon dapat capai tgn aku..pastu die kate " syg gila ker??" mase tu muke die mcm pucat jer aku tgok..syg gak die kt aku kan ??kalo laa aku mati lemas kan msti aku x dpt idop dgn die..sdeyhh nyah ! :'(

aku teramat sygkan die..kalo lah die x hargai aku x pe laa..aku terima kalo suatu ari die berubah hati dan buang aku jauh dr hati die..die yg buang aku so aku x perlu laa nk merayu pape..ckop lah dgn ayat die "aku benci ko!! aku x syg ko lg!!pergi dr idop aku!!" ayat2 tu pon da ckop utk aku terima dan aku akan pergi jauh..aku x kan muncul lg dlam idop die..tp kalo die yg melutut kt aku balik aku x kan teragak2 nk ego jgak dgn die..ayat aku "ko da ludah aku !! ko da buang aku dr idop ko !! jgn terhegeh2 kt aku lg !! aku nk hati ko terseksa mcm mane ko seksa hati aku dulu..pergi laa cari perempuan yg perfect dr aku utk djadikan bini ko satu ari nnti..aku mgkin x layak utk ko lg..aku lebih rela idop sndiri dr aku terseksa dgn prmainan perasaan ni..sakit sgt2..!! tp dalam hati aku mase tu aku amat sygkan ko dan aku rindukan ko sgt2..~~
aku x mntak bnda mngarut2 pon dkat die..ape yg aku nk ialah beri perhatian yg secukupnye dkat aku..perempuan ni selalunye nk perhatian lebih dr pasangan die..aku x mntak pon bg aku coklat mahal tiap2 minggu..aku nk kan PERHATIAN jer..tolong faham!! :'((


p/s: edit by riri myra..for kerry.."tolong buktikan sesuatu kalo kamu betul sygkan seseowg tu..ikhlas ke kamu mnyayangi owg tu ?? ape yg kamu boleh buat utk die spanjang hayat kamu ?? kamu boleh berikan kebahagiaan selama2 nye ker pade owg yg kamu syg ?? tolong tunjukkan !!betul ker kamu da memilih jodoh yg betul utk diri kamu..pkirkan lah utk masa dpan kamu jgak..adakah owg itu boleh jd ibu yg baik utk anak2 kamu nnti ?? huraikan semua pertanyaan ni.....~~chow !

Tidak ada komentar:

Posting Komentar