riri & kerry

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Senin, 30 Mei 2011

first time berkerja sebagai......................................

haluuusss my blog...rase mcm lame je da x update kan...aku rase nk tukar lagu blog aku ni tp lom ade yg sesuai laa..aku nk lagu sntai2 jer..biar otak korang relax jer bace....x pe aku sbg tuan blog akan cari jlan pnyelesaian utk tukar lagu blog ni ok...saba2...eh,mcm da lari tajuk jer ni..haha...skali skala bkan selalu...


nk crita pngalaman bkerja ni...mcm2 kerenah manusia ade taw..aku da knal dgn mcm2 jnis bangsa dan berlainan agama...tp aku x laa knal mat saleh yer...knal dgn jiran negara kite jer...alah,owg myanmar dan owg nepal jer... so korang da boleh teka aku keje ape kan...yer btolll...aku pkerja kilang !!!!hahaa..bunyi mcm aku ni keje besarkan...aku kan nak msok blaja bulan 7 ni so nk jgak rase pngalaman bkerja ni..aku keje sebulan jer..ni pon kwan2 aku yg ajak keje smentara mmber2 aku ni holiday so time utk cari duit laa...x kan nk duduk umah jer mmg x muncul2 laa duit tu dr langit kan ?? haha..meyh aku share2 ckit....tgok lerrr....


hah,tau ni ape ?? ni thumb print..mmg tiap2 pg aku kne cap kan jari aku kt bnda alah ni laa..
kalo aku x wat ni stiap pg nnti gaji aku x masok satu sen pon..sdeyh kan...hehe

ni plak salah satu mesin yg aku penah jage laa..mngantok giler jage mesin ni...
haha...tp ni sume aku nk cari pngalaman dan nak rase mcm mane jd minah kilang...hehe
tp aku x naik bas pekerja yg biru2 tu yer..transport sndiri...

hah lebih kurang mcm ni laa pkaian kiteowg kt dlam kilang tu..teka laa aku yg mna 1 ???
sape dpt teka aku blanje coki2...msti nk kan ??
ni sume antara kwan2 skola rendah aku...mmg best dpt keje same2 ni...

p/s : jgn mmandang pekerja kilang tu x ade wawasan taw..ape yg pnting keje tu HALAL ...ade sesetengah manusia akan ckp pkerja kilang x ade mase dpan ??? x mgkin..aku x percaya...owg yg bkerja kilang kuat semangat..snggup keje dr pagi smpai malam...mgkin mreka kurang pndai dr segi pelajaran tp dieowg ade kemahiran sndiri dan kelebihan...aku sndiri da rasa ape itu erti kerja ?? kite akan bangga bila kite dpt duit gaji dr titik peluh kite sndiri..tp aku keje dlam aircond so x de peloh laa..haha...jgn pndang hina yer kt owg yg keje kilang....i x suke...ape pon keje seseorang manusia tu lakukan x penting..yg pnting dr rezeki yg HALAL... selamat beramal !!!


Tidak ada komentar:

Posting Komentar