riri & kerry

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Jumat, 20 Mei 2011

HANTU ??? SERAM KER ???

halusss....he...he...he...takut x ? takut x ? mmg x laa kan nk tkot tp korang ingt bile korang dok sowang2 bnde 'halus' tu x de ker ?? ade taw cume kite jer x nmpak ngan mata kasar...wah,tetibe plak nk ade mood post entry bnde2 seram ni..kdang2 aku yg jd tukang post ni pon seram sejuk..x salah kan nk rase mlam adventure..haaahaaa...

aku kan ade kesah seram yg pertama ae..ok mcm ni taw critanye wahhh aku nk bg suspens jer yg beno nyer...korang wat2 je la suspens yer...hehehe..kes ni trjadi pade tahun 2004..mase tu aku darjah 6 taw..sekolah aku ade wat motivasi kat sebuah hotel..x silap aku name hotel tu hotel Merak kt area Melaka gak..first aku ngan mmber2 smpai jer kt sane ade sorang mmber aku ckp "eh,hotel ni brhantu taw mak aku ckp"..aku pon kate "eh yer ker..mngarut jer laa.."hurmm..kate mmber aku kt hotel tu ade pompuan bunuh diri taw..tp x tau lah pulak pasal ape...mcm mnakotkan jer kan bile ade kes bunuh2 ni sbb hidop owg yg mati bunuh diri no roh nye x tenang dan suke mrayau2...setelah smpai jer kt dlam bilik hotel aku ngan mmber2 pon kemas2 laa brg kt dlam almari mcm wat rumah sndiri jer..hehe..then lpas jer ikot sgala aktiviti yg da diaturkan tu smpai laa malam taw..then mase nk balik bilik hotel tu dlam pukul 11 mlam..x silap laa...dalam 4 owg mmber dan trmasok aku da smpai dpan pintu bilik hotel..sayangnye kunci trtinggal kt ckgu pulak..so 2 owg mmber aku pon tron la utk mntak kunci kt ckgu..aku pon ngan mmber aku yg sowang lg ni tggu diam2 la kat dpan bilik tu..suasane mase tu sunyi sepi..pling seramnyer hotel kami btol2 dpan bilik tangga kecemasan taw..gelap giler kt ctu..aku ni mmg suke pndang sekeliling dan trnampak plak mcm ade kelibat 'putih' kt dalm bilik tangga tu....then aku pon wat x tau jer laa...wat mcm x nmpak tp dlam ati ni da rase seram sejuk..nk trkoncing pon ado gak maso tu..aku pon tggu lame sgt dpan bilik hotel tu dan aku saje je lah mcm nk pusingkan tombol pintu bilik tu tetibe kan...kan..kan...belom sempat sntoh tombol pintu tu kan pintu tu tetibe jer mcm trtutup sndiri...aku x sntuh pon lg pintu tu..mase tu mmg aku da cuak giler2 laa...aku ngan mmber aku pon cabooottt laa..nk tggu ape lg kan..kteowg naik bilik hotel same2 ngan ckgu...serammm sgt rase nyer...takuutt...

kesah seram seterusnye..ini pon pnah trjadi dkat aku sndiri gak laa..takot tu mmg la takot kan tp alhamdulillah aku masih hidop walaupon bnyk kjadian mcm tu dlam idop aku...kes ni pulak trjadi pade tahun 2008..aku teman kan makcik aku yg baru lpas bersalin 2 3 mnggu laa..alah,umah makcik aku x jauh pon..selang satu umah jer da smpai..nenek aku yg sruh aku teman sbb pakcik aku x de sbb ade urusan kt luar selama 6 bulan..yelah lgpon ade baby bru lahirkan so takot gak..bnde2 'halus' ni mmg suke kt baby yg baru lahirkan..aku pon x tau sbb ape..aku bkan ghostbuster ae..pade suatu malam pde pukul 10 lbeh kot aku pon kluar dr umah dan pegi umah makcik aku...ade satu kebun kt dpan umah makcik aku tu gelap taw then ade mcm 'something' taw bergoyang2 kt dlam kebun tu..aku pon dgn slamberr jer gi tegor 'benda' tu...tp x de pape lah plak..lpas aku msok jer umah makcik aku tu aku pon amek port lah nk tido..makcik aku tido dlam bilik dengan baby die laa..makcik aku kan dalam pantang lg so belum sehat sgt laa..aku tido kt ruang tamu taw..dlam mase aku tido ni tetibe aku mcm nk ubah posisi utk tido laa..then nmpak plak mcm 'makcik'(si makhluk halus) aku duduk belakang aku sambil belai2 rambut die yg panjang tu..disebabkan aku trlampau ngantok aku wat x tau jer..aku cume anggap tu 'makcik' aku...aku x nmpak plak muke tp elok jer die main rmbot die....pade keesokan nye aku pon brtanye laa kat makcik aku "eh,semalam kan acu wat ape dok kt blakang kakak smbil belai rmbot yg pnjang tu..."! lpas tu makcik aku pon ckp "bile mase pulak yg acu dok kt depan maen rambot..satu malam acu x keluar bilik lngsong..ko jgn main2 kak.."kate makcik aku..tp yg mnjadi tanda tnye besar pada aku kan rmbot makcik aku paras bahu jer..tp yg main rmbot pde malam2 bute tu plak rambotnye pnjang sgt...aku plak boleh x trpikir lngsong...da ngantok sgt kan mne nk pikir mcm tu..tp smpai skang aku msih ingt peristiwa tu...sgt seramm bg aku...huuuuuu....

hantu yg paling aku takut sekali ialah "ZOMBIE"..
aku seramm sgt2 sbb zombie mkan org...aku x nk jd mangse nyer...huhuhu...
p/s : aku x nk letak pic2 hantu yg seram sgt coz aku takot nnti x de followers yg nk singgah blog aku...diatas tu hanye gambar hiasan yer..jgn takot nk singgah2 blog aku yer..hehee.ingat lah bnde "HALUS" tu ade dimane2 jer..hehe..kalo nk lbeh suspens dan feel bile bace korang leyh stop dulu lagu aku tu atau mute sound korang tu..hehe...slamat mmbaca!!!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar